Elf jaar lang kon de Dag van de Regio worden georganiseerd. Aan dit succesvolle evenement dreigt nu een eind te komen.
Geïnspireerd door de Duitse Tag der Regionen organiseerde Onderzoeksbureau Elles Bulder in 2004 voor het eerst de Dag van de Regio. Er werd begonnen in Oost-Groningen, maar al spoedig breidde het evenement zich uit over de hele provincie Groningen en daarna in Drenthe. Ook internationaal won de Dag van de Regio snel aan populariteit: Schotland, Ierland, Finland, Oostenrijk en Polen namen het concept over. De Dag van de Regio is een beproefd instrument voor regiomarketing waarmee de regionale bevolking, bezoekers en toeristen kennismaken met datgene wat er leeft en speelt in de regio
Voor veel bedrijven en organisaties is de Dag van de Regio een stimulans om de samenwerking in de eigen regio aan te gaan en zich gezamenlijk te presenteren. Deze gezamenlijke activiteiten trekken elk jaar duizenden bezoekers.
Ondanks grote inspanningen van de initiatiefnemers is het tot op heden niet gelukt om structurele inkomsten te verwerven voor de Dag van de Regio. Erg jammer, want daardoor dreigt dit jaarlijks terugkerend evenement te verdwijnen. Het bestuur van de Stichting Dag van de Regio heeft de plannen voor 2015 voorlopig in de ijskast gezet.